Buddha og fikentreet

Det sies at Buddha opplevde gjennombruddet til klar erkjennelse, og fant veien til lidelsens opphør, under et fikentre. Buddha har fortsatt sterk tilstedeværelse i interiørverden, og da er det kanskje naturlig at det er et fikentre alle nå "må" ha. Det kan ikke være på grunn av lukten iallefall… 

Jeg tok livet av to fikentrær i fjor, men satser friskt i år igjen. Kattepisslukt eller ikke, fikentre skal jeg ha, selv om min historie med denne tresorten ikke har ført meg i nærheten av Nirvana…snarere tvert imot.

 Det er ikke alltid lett å få tak i et fikentre, men jeg spurte på Mester Grønn og de tok inn et par brett. Treet skal tørke ut mellom vanning og liker seg i  næheten av vinduet. Jeg håper at dette vil overleve meg og at det ikke kommer ekle små kryp i jorden slik som sist. Tredje gang gjelder det!