Under a fig tree


Nå går tiden fort og snart er det sommerferie. Denne tiden må man huske å nyte. Leve livet her og nå. Åpne sansene og fyllet opp et lager av deilige sommerminner. 

Det blomstrer og dufter friskt overalt. Jeg pleier å plukke blomster i grøftekanten. Fine buketter som jeg tar med meg hjem. Hundekjeks er en favoritt på denne tiden. En urt som tidligere ble brukt både til mat og medisin. Den brukes ikke så mye lenger, og bli ofte sett på som ugress. Jeg setter de små hvite blomstene i en vase og vips er det sommer på badet også! 

Duftelyset fra Ritualst er kjøpt på Gardermoen og koster bare 140 kroner sånn cirka. Det dufter fantastisk, og minner meg litt om favoritten min fra Le Labo. Lyset er laget av naturlige ingredienser og kan friste med navn som : Mini hammam, Sweet sunrise, Spring garden og Under a fig tree. Jeg valgte selvfølgelig den siste!

Buddha reached his state of enlightenment while sitting under a fig tree. Just saying!