Green to go!

Jeg kickstarter alltid dagen med en grønn smoothie.  Det varierer litt hva som er oppi, men brokkoli og ingefær er et must. Ellers bruker jeg det jeg finner i kjøleskapet.

Her er min vanligste oppskrift.

Brokkoli
agurk
selleri
eple
appelsin
mye ingefær

1 ss honning ( forebygger betennelser)
1-2 ts flytende Aloe vera (for hud&hår)
1-2 ts Lecithin (demper søtsug)
1-2 Chlorella ( For ekstra energi, bedre motstandskraft og økte prestasjoner, du kan også bruke Spirulina)
1-2 ts Greens of Kamut, hvetegress pulver ( Tilfører kroppen alle næringsstoffer vi trenger, renser og avgifter, styrker immunforsvaret og tilfører oksygen gjennom klorofyllet)

Jeg bruker Taffelvann med limesmak ( Rema1000) for å få riktig konsistens. Lykke til!


Jeg bruker alltid mer grønnskaper enn frukt



Pulver og honning står lett tilgjengelig.

Jeg har en sterk blender, men har kjøpt denne maskinen som er veldig effektiv. Jeg husker ikke hva den heter, men den er kjøpt på El-kjøp for ca 250 kr. Jeg liker at smoothien er litt tykk, slik at fiberene ikke blir ødelagt.

Green to GO!